Hur man går ner i vikt SNABBT: 3 enkla steg!


Det finns många sätt att gå ner i vikt snabbt.

De flesta av dem kommer dock att göra dig hungrig och missnöjd.

Om du inte har järnkraft kommer hunger att få dig att ge upp dessa planer snabbt.

Denna planen som beskrivs här är annorlunda & kommer att:


Minska din aptit avsevärt.

Få dig att gå ner i vikt snabbt, utan hunger.

Förbättra din metaboliska hälsa på samma gång.


Här är en enkel 3-stegsplan för att gå ner i vikt snabbt.


1. Skär ner socker och stärkelse

Den viktigaste delen är att skära ner socker och stärkelse (kolhydrater).

När du gör det sjunker dina hungernivåer och du äter slutligen mycket färre kalorier.

I stället för att bränna kolhydrater efter energi, börjar kroppen mata av lagrat fett.

En annan fördel med att skära kolhydrater är att det sänker insulinnivåerna , vilket gör att dina njurar tappar överflödigt natrium och vatten ur kroppen. Detta minskar uppblåsthet och onödig vattenvikt.

Det är inte ovanligt att tappa upp till 10 kilo (ibland mer) under den första veckan av att äta på detta sätt, både kroppsfett och vattenvikt.

Enkelt uttryckt; genom att skära kolhydrater läggs fettförlust på autopilot.


2. Ät protein, fett och grönsaker

Var och en av dina måltider bör innehålla en proteinkälla, en fettkälla och lågkolhydratgrönsaker.

Om du konstruerar dina måltider på detta sätt kommer ditt kolhydratintag automatiskt till det rekommenderade intervallet 20–50 gram per dag.


Proteinkällor:

Kött: nötkött, kyckling, fläsk, lamm etc.

Fisk och skaldjur: lax, öring, räkor, etc.

Ägg: Hela ägg med äggulan är bäst.

Vikten av att äta mycket protein kan inte överskattas.

Detta har visat sig öka ämnesomsättningen med 80 till 100 kalorier per dag.

Högproteindieter kan också minska begär och obsessiva tankar om mat med 60%, minska lusten till sent på kvällen med hälften och göra dig så full att du automatiskt äter 441 färre kalorier per dag - bara genom att lägga till protein till din diet.

När det gäller att gå ner i vikt är protein kungen av näringsämnen . Punkt.


Lågkolhydratgrönsaker:

Broccoli

Blomkål

Spenat

tomater

Grönkål

brysselkål

Kål

Mangold

Sallad

Gurka

Var inte rädd att ladda din tallrik med dessa lågkolhydratgrönsaker. Du kan äta enorma mängder av dem utan att gå över 20–50 netto kolhydrater per dag.

En diet baserad mest på kött och grönsaker innehåller alla fiber, vitaminer och mineraler du behöver för att vara frisk.


Feta källor:

Olivolja

Kokosolja

Avokado olja

Smör

Ät 2-3 måltider per dag. Lägg till en fjärde måltid om du befinner dig hungrig på eftermiddagen.

Var inte rädd för att äta fett, eftersom om du försöker göra både lågkolhydrater OCH låg fetthalt samtidigt är detta ett recept för misslyckande. Det kommer få dig att känna dig eländig och överge planen.


3. Lyft vikter 3 gånger i vecka

Du behöver inte motion för att gå ner i vikt på denna plan, men det rekommenderas.

Det bästa alternativet är att gå till gymmet 3–4 gånger i veckan. Gör en uppvärmning och lyft upp några vikter.

Om du är ny på gymmet, fråga en tränare för några råd.

Genom att lyfta vikterna förbränner du massor av kalorier och förhindrar att din ämnesomsättning avtar, vilket är en vanlig biverkning av att gå ner i vikt.

Studier av lågkolhydratdieter visar att du till och med kan få lite muskler medan du tappar stora mängder kroppsfett.

Om det inte är ett alternativ för att lyfta vikter för dig, kommer det att räcka med att göra några konditionsträningar som att gå, jogga, springa, cykla eller simma. Men att motionera & träna är en viktig del i denna 3-stegs planen.


Här har du ytterligare 10 tips om viktminskning & att gå ner i vikt ännu snabbare:


1. Ät en proteinrik frukost. Att ha ätit en proteinrik frukost har visat sig minska begär och kaloriintag under hela dagen.

2. Undvik sockerhaltiga drycker och fruktjuice. Det här är de mest gödande saker du kan lägga i din kropp, och att undvika dem kan hjälpa dig gå ner i vikt.

3. Drick vatten en halvtimme före måltiderna. En studie visade att dricksvatten en halvtimme före måltiderna ökade viktminskningen med 44% under 3 månader.

4. Välj viktminskningsvänliga livsmedel (se lista). Vissa livsmedel är mycket användbara för att förlora fett. Här är listan över de 20 mest viktminskningsvänliga livsmedel på jorden:

5. Ät lösliga fibrer. Studier visar att lösliga fibrer kan minska fett, särskilt i magområdet. Fibertillskott som glucomannan kan också hjälpa.

6. Drick kaffe eller te. Om du är en kaffe- eller tedrinkare, kan koffeinet öka din ämnesomsättning med 3–11%.

7. Ät mestadels obearbetade livsmedel. Basera det mesta av din diet på hela livsmedel. De är friskare, mer fylliga och mycket mindre benägna att orsaka överätande.

8. Ät din mat långsamt. Snabbätare får mer vikt över tiden. Att äta långsamt gör att du känner dig mer full och ökar viktminskande hormoner.

9. Väg dig själv varje dag. Studier visar att människor som väger sig själva varje dag är mycket mer benägna att gå ner i vikt och hålla den borta under lång tid.

10. Få en god natt sömn varje natt. Dålig sömn är en av de starkaste riskfaktorerna för viktökning, så att ta hand om din sömn är viktigt.