Bli av med hängig hud runt armarna!

Att tappa envis kroppsfett kan vara knepigt, särskilt när det är koncentrerat i ett specifikt område i kroppen.

Armarna betraktas ofta som ett problemområde, vilket gör att många människor söker sätt att förlora extra armfett.

Lyckligtvis finns det flera metoder du kan använda för att smala ner och tona dina armar.

Här är 9 bästa sätten att minska armfettet och främja den totala viktminskningen:

Bildresultat för armfat


1. Fokusera på övergripande viktminskning

Försök använda specifika övningar för muskelspänning och fokusera på total viktminskning.

2. Börja lyfta vikter

Lyftvikter kan hjälpa till att minska kroppsfettet, öka muskelmassan och tona dina armar för att hjälpa dem att se smalare ut.

3. Öka ditt fiberintag

Att äta mer fiber kan förbättra känslorna av fullhet för att minska hungern och öka den totala viktminskningen.

4. Lägg protein till din kost

Protein kan bidra till att minska hungern och öka fullheten. Högre proteinintag kan hjälpa både vikt och fettförlust.

5. Gör mer cardio

Cardio kan bidra till att öka viktminskning och fettförbränning för att hjälpa dig att förlora armfett över tid.

6. Skär ner på raffinerade kolhydrater

Raffinerade kolhydrater är låg i näringsämnen och kan vara kopplade till viktökning och ökat kroppsfett. Fokusera på fullkornsmat i stället och njut av dem med mått.

7. Ställ in ett schema för sömn

Att inte få tillräckligt med sömn kan öka hungern och bromsa viktminskningen, vilket kan förhindra fettförlust i armarna.

8. Håll dig hydratiserad

Dricksvatten kan stödja viktminskning genom att öka känslorna av fullhet, minska matintaget och tillfälligt öka ämnesomsättningen.

9. Gör övningar i kroppsvikt

Kroppsvikt övningar kan bidra till att öka muskelmassa och styrka för att hålla dina armar tonade.

Bildresultat för armfat


Kolla in denna youtube video för att förlora armfett redan på en veckas tid med dessa övningar: https://www.youtube.com/watch?v=03eoSGpUPgM